vineri, 11 martie 2016

Ma intreb- am avea curajul ?

 “Bunatatea adevarata cere neaparat inteligenta si imaginatie.”

            Putem ingloba bunatatea in cele doua emisfere ale sale: materiala,respectiv spirituala. Ce reprezinta bunatatea  materiala in ziua de azi? Schimb ,pesches,troc . Daca in trecut acest troc se facea mai ales intre doua tari (aducandu-ne aminte de plata pe care poporul nostru a platit-o  Portii), ei bine,astazi acest schimb continuu se face chiar intre cei de acelasi sange.
Cea spirituala? Spunea Beethoven ca “ nu recunoaste alt semn al superioritatii decat bunatatea”.                                                           Desi este specifica fiecarei persoane aceasta apare tot mai rar,iar atunci cand o face este considerata ipocrizie si blamata fara un motiv bine intemeiat ( “Te vad,esti om ca si mine,spunea acest fulger de privire,dar eu trebuie sa te condamn. Stii tu de ce?Eu nu stiu. “ –Marin Preda ).
          Spuneam ca apare tot mai rar,iar daca o face este intr-o vorba specifica probabil tuturor –“cand esti bun te ia de prost”. Aceasta cugetare a devenit o scuza a tuturor celor actuali,dar de ce nu si a celor demult apusi, prin intermediul celor care au mai ramas, de a ne lamenta in spatele unor vorbe -gasind inculpatul si pacalind uneori constiinta , ca nu am investit mai mult in noi, scapandu-ne de posibilele regrete.

   “Toti se gandesc cum sa schimbe lumea,insa nimeni nu se gandeste cum sa se schimbe pe el insusi”-Lev Tolstoi o sa generalizez acest citat aducandu-l la subiectul prezent spunand ca toti vrem sa nu mai fie rautate,insa niciunul nu ne gandim cum sa fim mai bun sau cel putin nu aplicam ceea ce am gandit.



       Ma intreb- daca am putea face fiecare cate un selfie culturii ,educatiei ,caracterului, sufletului nostru, am avea curajul sa le incarcam pe oricare din platformele online ? 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu